Header Ads

Faedah Pisang Untuk Ayam Jago Aduan



Faedah Pisang Untuk Ayam Jago Aduan

Banyak Faedah Pisang Untuk Ayam Aduan Bangkok Super yang kita tidak tahu, Pisang ialah satu antara buah yang lain yang mempunyai banyak faedah serta sangat gampang kita jumpai di mana saja.

Buah pisang ialah buah-buahan yang memiliki kandungan banyak manfaat, mempunyai kandungan vitamin yang tinggi, sumber daya, buang toksin, memiliki kandungan prebiotik serta Ada banyak yang lain.

Pisang yang mempunyai kandungan gizi yang tinggi tidak cuma berguna untuk manusia, tapi pada Ayam Aduan juga. Dalam bahasan kesempatan ini kita akan mengulas mengenai faedah pisang yang mempunyai banyak manfaat untuk Ayam Aduan.

Beberapa Keterangan Dari Kandungan Serta Faedah Pisang Untuk Ayam Aduan

Karbohidrat 


Berguna jadi Sumber daya serta benar-benar berguna untuk Ayam Bangkok Super yang barusan usai berlaga sebab kehilangan daya.

Vitamin 


Satu pisang memiliki kandungan 10 mg vitamin C yang bisa jadi peningkat skema kebal badan pada Ayam, Vitamin B yang menolong menumbuhkan beberapa sel baik baru di badan.

Kaya Mineral 


Memiliki kandungan Potassium yang disebut kandungan zat di pisang yang berguna jaga kesetimbangan cairan pada tubuh Ayam dan dapat mecegah Kram Otot pada saat Ayam bertanding terdapat airan Mangan yang berguna dalam proses metabolisme badan.

Serotonin 


Kandungan ini mempunyai peranan untuk bikin ayam jadi lebih tenang serta tidak gampang stres.

Lemak 


Dalam kandungan lemak yang ada di pisang adalah kandungan lemak yang benar-benar rendah karena itu pas serta baik jika di mengonsumsi oleh ayam petarung dewasa.

Zat besi 


Kandungan ini berperan untuk menolong memompa oksigen dari paru-paru ke organ badan yang lain dalam proses pembentukan beberapa sel baru buat untuk membuat lancar peredaran darah serta metabolisme badan. Serta Proses ini membuat supaya ayam tidak gampang lelah.

Baca Juga : Bahas Ciri Ayam Peruvian Asli


Demikian penjelasan keterangan Kandungan serta Faedah Pisang Untuk Ayam Aduan Bangkok Super yang bisa kami berikan,. Mudah-mudahan tiap Artikel yang tetap kami up-date bisa berguna serta meningkatkan Wacana anda beberapa penggemar Beradu Ayam di Indonesia.

Tidak ada komentar

Diberdayakan oleh Blogger.