Header Ads

Khasiat Gizi Daging Belut Untuk Ayam Jago Aduan


Khasiat Gizi Daging Belut Untuk Ayam Jago Aduan


Banyak Faedah Daging Belut Untuk Ayam Aduan Tarung di dunia medis seringkali di seput monopterus albus sudah dapat dibuktikan bermanfaat sebab mempunyai banyak faedah serta gizi tinggi untuk Ayam Aduan atau manusia. Di indonesia, Belut mempunyai beberapa macam yakni Belut sawah, Belut rawa, Belut muara, serta Belut laut/sidat. 

Dalam bahasan Artikel kesempatan ini, kita akan mengulas mengenai Faedah Daging Belut Untuk Ayam Aduan. Mungkin untuk beberapa bobotoh hoby ayam sudah tahu faedah serta manfaat dari daging belut ini jika diberikan untuk ayam aduan kita. Tetapi untuk beberapa pemula yang baru terjun di bagian Beradu Ayam ini tentu belum juga demikian memahami serta pahami faedah dari daging Belut. Tersebut kita akan ber penuturannya. 

Kenapa Daging Belut Berguna Untuk Ayam Aduan ? 


Dalam daging Belut mempunyai kandungan gizi tinggi yang benar-benar berguna seperti Kandungan zat besi, vitamin A, vitamin B, Kalori, Protein, Kalsium, Vitamin C, serta ada banyak yang lain yang benar-benar berguna untuk Ayam Aduan. 

Kandungan gizi di atas mempunyai faedah yang bagus untuk Ayam Aduan yang kita memelihara buat untuk tingkatkan kualitas pertarungannya pada saat ada di ajang pertempuran. 

Faedah Gizi Daging Belut Untuk Ayam Aduan 


1. Zat Besi

Kandungan Zat besi di belut membuahkan hemoglobin yang berperan untuk bikin stamina Ayam Aduan jadi lebih Fit serta tidak gampang lesu serta sakit. 

2. Kaya Vitamin

Daging Belut kaya kandungan vitamin A & vitamin B yang berguna sehatkan Mata Ayam, Memperkuat tulang, Membuat lancar metabolisme serta Sehatkan bulu Ayam. 

3. Kalori/Lemak

Daging Belut mempunyai Kandungan Kalori/Lemak tinggi yang benar-benar berguna dalam perkembangan Anak Ayam, Namun tidak baik untuk Ayam Dewasa. Supaya lebih sehat untuk Ayam Dewasa, Karena itu sediakan dengan memanggangnya, Dalam proses pemanggangan Lemak yang terdapat di daging belut maka menyusut. 

4. Protein 

Kandungan protein pada daging belut sama dengan kandungan protein daging sapi yang mempunyai kira-kira 18,4g/100 gr. yang berguna untuk meningkatkan waktu otot pada Ayam . 

5. Fosfor & Kalsium 

Daging belut mempunyai kandungan fosfor 2 kali lipat dari telur serta Mempunyai Kandungan Kalsium. Yang berguna membuat massa tulang yang lebih kuat serta kuat. 

6. Leusin 

Kandungan ini berguna untuk jaga kehancuran metabolisme yang berlangsung pada tubuh ayam, melakukan perbaikan serta Membuat waktu otot pada badan Ayam. 

7. Arginin 

Kandungan ini ialah asam amino yang bisa memengaruhi HGH (Human Growth Hormone). Yang berperan untuk kurangi Penimbunan Lemak yang ada di Badan Ayam serta bisa menahan tumbuhnya beberapa sel kanker pada badan ayam. 

Baca : Fakta Manfaat Madu Untuk Ayam Aduan


Demikian keterangan yang bisa kita beri pada anda mengenai Faedah Daging Belut Untuk Ayam Aduan, mudah-mudahan keterangan artikel ini bisa menolong serta meningkatkan wacana anda yang disebut penggemar ayam aduan di indonesia.

Tidak ada komentar

Diberdayakan oleh Blogger.